موتور ساعت مچی

موتور ساعت مچی

موتور ساعت مچی

 

از گذشته زمان و نحوه اندازه گیری آن از چالش های بزرگ آدمی بوده است. شکل اندازه گیری زمان همیشه و در هم درحا از قدیم تا به الان فرق کرده است. این روزها ساعت با وسیله ای به اسم موتور کار می کنند. موتورهای ساعت دیواری برای ساعت دیواری و کارکرد آن ها و موتور ساعت مچی همانطور که اسم آن به ما بیان می کند از ساعت مچی ما به اصطلاح کار کند.

ساعت مچی طرفداران زیادی دارد و جزو مهمی در تیپ ظاهری یک انسان است. از این رو داشتن یک ساعت خوب که موتور ساعت مچی در آن به خوبی کار کند از دغدغه های خریداران ساعت است. همواره کشورها و برندهای مختلفی به تولید ساعت و موتور ساعت مچی می پردازند.

قیمت موتور ساعت مچی، برند موتور ساعت مچی و ... همگی از سوالات مهم یک مشتری برای خرید ساعت است.

اما در زیر با انواع و نحوه عملکر ساعت مچی آشنا خواهیم شد.

 

 

انواع موتور ساعت مچی

 

موتور ساعت مچی به دو دسته تقسیم می شوند. این دو دسته عبارت اند از: 1- موتور ساعت مچی باتری خور 2- موتور ساعت مچی مکانیکال

همانطور که از اسم موتور ساعت مچی باتری خور پیداست، این موتور با باتری کار میکند و بعد از تمام شدن یا ضعیف شدن باتری باید سریعا به تعویض آن اقدام کرد چرا که به موتور ساعت مچی فشار وارد می کند.

اما مورد دوم. در مورد دوم نحوه عملکرد موتور ساعت مچی متفاوت است. در موتور ساعت مچی مکانیکال نیازی به باتری نیست و این موتور با باتری کار نمی کند. نکته جالب درباره این نوع موتور ها این است که خود به دو دسته تقسیم می شوند. این دو دسته عبارت اند از:

موتور ساعت مچی که هرچند ساعت نیاز به کوک کردن دارد و باید حواستان باشد که زمانی که می خواهید از آن این مدل ساعت استفاده کنید، آن را کوک کنید و معمولا تا 5 ساعت این ساعت ها کوک هستند کار می کنند.

 اما نوع بعدی از موتور ساعت مچی مکانیکال که نه نیازی به باتری دارد و نه نیازی به کوک کردن دارد. این نوع موتور ساعت مچی با حرکت دست و تکان دادن کار می کند. ینی کافیست شما ساعت را به دست بیندازید و کار روزمره خود را انجام دهید. ساعت شما کار خواهد کرد.

اما از کجا بفهمیم که موتور ساعت مچی از چه نوع است؟ در زیر به آن پرداخته ایم.

 

 

نحوه تشخیص موتور ساعت مچی

 

به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. وقتی ساعت بعد از یک ثانیه مکثی کوتاه دارد و صدای تیک تاک ساعت احساس می شود، در آم موتور ساعت مچی از نوع باتری خور استفاده شده است واگر این صدا حس نشود و عقربه روان بگردد نوع موتور ساعت مچی، مکانیکال خواهد بود. در زیر نمونه از موتور ساعت مچی باتری خور را مشاهد می کنید.

کشور سازنده

ژاپن

کد تخصصی

Y121

موارد استفاده

انواع ساعت های تک موتوره

نوع

باتری خور

متعلقات

میل دسته

بسته بندی

صفحه 100 عددی

 

 

 





:: برچسب‌ها: موتور ساعت مچی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : چهار شنبه 2 آبان 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: