عقیم کردن سگ خانگی

عقیم کردن سگ خانگی

عقیم کردن سگ خانگی چیست

 

عقیم کردن سگ بیشتر یک ضرورت است تا یک انتخاب! عقیم سازی یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی خود می‌توانید برای سلامتی او اتخاذ کنید. انجام عقیم کردن سگ خانگی مستلزم این است که چند نکته مهم را در نظر داشته باشید که به شما در ارزیابی چرایی، چگونگی و زمان آن کمک می‌کند. عقیم سازی روشی بسیار ایمن و متداول است که توسط دامپزشک انجام می‌شود. انجام این کار هم برای شما و هم برای حیوان خانگی‌تان مزایای زیادی دارد.

عقیم سازی یک روش جراحی است که در آن بخشی از اندام تناسلی حیوان خانگی برداشته می‌شود تا به طور دائم از تولید مثل جلوگیری شود. عقیم سازی بیشتر بر روی سگ‌های نر و ماده، گربه، خرگوش و خوکچه هندی انجام می‌شود. برای حیوانات نر، بیضه‌ها برداشته می‌شوند و این روش معمولاً به عنوان «اخته کردن» شناخته می‌شود.

در حیوان ماده نیز تخمدان‌ها و رحم برداشته می‌شوند. عقیم سازی توسط دامپزشک مجرب و تحت شرایط استریل شده با حیوان تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. صاحبان حیوانات خانگی برای تعیین سن مناسب عقیم سازی برای سگ‌ها باید با دامپزشک خود مشورت کنند. برای این منظور می‌توانید از خدمات ویزیت دامپزشک در منزل بهره مند شوید.

از طریق عقیم سازی، به حیوان خانگی خود کمک می‌کنید تا زندگی سالم‌تری داشته باشد زیرا حیوانات عقیم شده کمتر مستعد ابتلا به برخی از بیماری‌ها هستند. عقیم سازی همچنین ممکن است به کاهش برخی رفتارهای نامطلوب در حیوان خانگی شما کمک کند. به طور کلی، عقیم سازی از زاد و ولد غیرضروری جلوگیری می‌کند و تعداد تولدات ناخواسته را کاهش می‌دهد.

به طور خلاصه، زندگی با سگ نر و آموزش دادنش بعد از عقیم سازی آسان‌تر خواهد بود. عقیم کردن میل به پرسه زدن یا فرار را مهار می‌کند. بنابراین اگر درب ورودی به طور تصادفی باز بماند، سگ کیلومترها برای یافتن یک ماده در فصل جفت گیری راه طی نخواهد کرد. این درست نیست که سگ‌هایی که عقیم شده‌اند، غرایز محافظتی خود را از دست می‌دهند اما این موضوع بستگی به سنی دارد که سگ در آن عقیم شده است. به طور کلی، سگ‌هایی که حداقل یک سال سن دارند، غرایز محافظتی خود را حفظ می‌کنند.

ممکن است قبلاً چیزهای زیادی در مورد عقیم سازی شنیده یا خوانده باشید اما حالا به خوب می‌دانید انجام این کار چقدر برای حیوان خانگی مفید است. البته، هر نژاد از سگ متفاوت است و شما باید هر گونه نگرانی در مورد عقیم کردن سگ را با دامپزشک خود در میان بگذارید زیرا او می‌تواند شما را در تمام جنبه‌های مراقبت بهداشتی حیوانات راهنمایی کند.  با استفاده از خدمات ویزیت دامپزشک در منزل وضعیت سلامتی سگ خود را تحت نظر بگیرید.

 





:: برچسب‌ها: عقیم کردن سگ خانگی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : یک شنبه 1 خرداد 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: