خرید سمعک

خرید سمعک

راهنمای خرید سمعک

 
سمعک با توجه به شکل گوش، میزان شنوایی و نحوه استفاده قالب گیری می‌شوند و تنظیمات صدای آن با توجه به وضعیت شنوایی فرد مورد نظر تنظیم می‌گردد. اگر سمعک انتخابی با سیستم شنوایی فرد متناسب نباشد ممکن است به پرده گوش و شنوایی فرد آسیب بزند. به همین دلیل انجام تست شنوایی سنجی در زمان خرید سمعک الزامی است.
شنوایی سنجی به سه حالت انجام می‌شود، یا در مطب خصوصی توسط پزشک انجام می‌شود و یا در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و برخی اوقات توسط ادیولوژیست که تجهیزات شنوایی عرضه می‌نمایند انجام می‌گیرد.
کم شنوایی عصبی یا حسی: یکی از دلایل رایج کم شنوایی آسیب دیدگی سلول‌های حسی شنوایی در داخل قسمت حلزونی گوش می‌باشد. این عصب‌ها امواج صوتی را دریافت می‌کنند و آنها را تبدیل به سیگنال می‌کنند و به مغز می‌فرستند. یکی از دلایل آسیب دیدن این حس و عصب افزایش سن می‌باشد. همچنین قرار داشتن در معرض صداهای بلند نیز به مرور زمان موجب آسیب دیدن حس‌های شنوایی می‌شوند. مصرف برخی از داروها و سابقه خانوادگی نیز از جمله مواردی است که به عنوان علتی برای بروز کم شنوایی در فرد تشخیص داده شده است.
در زمان خرید سمعک علاوه بر قدرت و میزان بلندی صدای سمعک که توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود، چند نکته دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا سمعک انتخابی به دلخواه فرد انتخاب شود و در زمان استفاده از آن راحت باشد. مهمترین نکات برای انتخاب سمعک عبارتند از:
در زمان خرید سمعک باید خود را از نظر روحی آماده کنید. سمعک نباید موجب خجالت شما شود و باید این را بدانید که هیچ ایرادی ندارد اگر از سمعک استفاده کنید. به همین دلیل در زمان خرید سمعک حتما از یک دوست یا فامیل بخواهید که همراه شما بیاید. ترجیحا از یک فرد جوان دعوت کنید تا شما را همراهی کند.
درباره انتظارات و امکانات مورد نظر خود با ادیولوژیست صحبت کنید. او شما را راهنمایی خواهد کرد تا بتوانید سمعک مورد نظرتان را انتخاب کنید.
به برند سمعک دقت کنید. کیفیت و راحتی سمعک برند بسیار مطلوب‌تر از سمعک‌هایی است که برند نام آشنایی ندارند. هر برند سمعک‌هایی با امکانات و شکل ظاهری مختلفی را طراحی و به بازار عرضه می‌نماید. در این مرحله بهتر است از متخصص کمک بگیرید و از راهنمایی‌های او استفاده نمائید. فردی که در این زمینه تجربه و تخصص بالایی دارد بهتر می‌تواند به شما کمک کند.
سمعک از نظر شکل ظاهری و نحوه استفاده با یکدیگر متفاوت هستند و هر یک با توجه به سن و نیاز شنوایی آنها عملکرد متفاوتی دارند. به طور کلی ظاهر سمعک باید به گونه‌ای باشد که فرد احساس راحتی داشته باشد و در زمان کار و فعالیت از گوش وی خارج نشود. انواع سمعک عبارتند از:
سمعک پشت گوش BTE
سمعک داخل گوش و کانال گوش Rite
سمعک داخل کانل گوش ITE
سمعک نامرئی که داخل کانل گوش  CICو IIC
سمعک‌ها معمولا بین 5 تا 7 سال بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند اما در لوازم الکترونیک این امکان وجود دارد که به دلایل مختلف عمر مفید دستگاه کم می‌شود تا به دلیلی دستگاه خراب می‌شود، به همین دلیل وجود گارانتی می‌تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد. بدین ترتیب در صورت بروز هر گونه مشکل می‌توانید از مزایای گارانتی سمعک بهره مند شوید.
قبل از خرید سمعک حتما بودجه خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به قیمت و کیفیت آن سمعکی را خریداری کنید که کارایی مطلوبی داشته باشد و بتوانید شنوایی خوبی داشته باشید و از زندگی اجتماعی خود لذت ببرید.
 




:: برچسب‌ها: خرید سمعک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : idanito
تاریخ : دو شنبه 13 تير 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: